شنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۸۴

چن وقتی بود که فرصت نکردم چیزی بنویسم ولی حالا سرم خلوت تره و بالاخره تونستم کینگ کنک رو ببینم و با اینکه خیلی تو کف فیلم بودم اما بیشتر از جلوه های ویژه منتظر چیز دیگه ای نبودم . ولی فیلمو که دیدم به نظرم هم خوب اومد هم متفاوت از فیلمهای مشابه . البته این فقط یه نظر شخصیه و در حد یک بار دیدن . من فقط در دفاع از پیتر جکسون باید بگم اصلا نژاد پرستی در کار نبود . اشاره به قبیله وحشی جزیره صرفا به خاطر اینه که وجودشون در داستان ضروریه و فیلم هم یه باز سازیه . اما این سفید پوستا هستن که پا به حریم اونا میذارن و بردن گوریل از اونجا هم فقط به دلیل زیاده خواهیه که به وضوح روش تکیه شده . به نظر من کاراکترهای اصلی همشون دارای مشکلن ، دختره هم به اندازه کارگردان درون فیلم جاه طلبه و دچار حماقته ، اون خودش رو به عنوان سمبل زیبایی به کنگ نشون میده، خورده نشدنش هم به خاطر کارهای نمایشییه که می کنه . مقدمه طولانی فیلم هم ، اونو از کارهای مشابه کاملا جدا میکنه . در ضمن اغراق عمدی که در تمام فیلم وجود داره خیلی چیزارو توجیه می کنه مثل سکانس پایانی . به نظر منه مدافع ذهن خلاق و طنزپرداز جکسون تو همه جای فیلم خودشو نشون میده . یه چیز دیگه اینکه من توی فیلم کاراکتری رو به عنوان قهرمان داستان ندیدم و همین باعث شده همه تقریبا به یه اندازه در داستان نقش داشته باشن
کلیپ ابتدای فیلم هم خیلی فوق العاده بود . هر کی هم مخالفه آدرس بده تا یه گوریل پونزه متری رو بفرستم سر وقتش
ولی خیلی حال کردم بیاید جلسات نقد اینترنتی راه بندازیم

3 نظر:

Anonymous ناشناس گفت...

به نظر من دختره جاه طلب نیست
وقتی حاضر نمی شه اون نقش رو توی سالن بزرگ جلوی همه بازی کنه به خاطر علاقه ای که به کینک کنگ داره، دلیلش همینه که جاه طلب نیست و با کارگردان فرق داره
اون نگاه های عاشقانه آخر فیلم هم اونو یه آدم کاملا نرم و دوستدار زندگی نشون می ده
اون قبیله هم درست نمی فهمم منظورت چیه که می گه وجودشون لازمه
به نظر من کاملا روشنه که بدبختی اونا به خاطر اینه که کینگ کنگ قسمت سرسبز جزیره به انحصار خودش در آورده

۴:۰۹ قبل‌ازظهر  
Blogger Unknown گفت...

بنداز

۴:۱۵ قبل‌ازظهر  
Anonymous ناشناس گفت...

اینکه فیلم بازسازی فیلم قدیمیه و خواسته امانت رو نگه داره،نژادپرستی و بدبختی سیاها و اینا رو کاملاً تو جیح می کنه.
ولی کلاً خوب مثل باقی فیلمای هالیوودی جنبه سرگرم کننده ش بیشتر از فرهنگی و اخلاقیشه.

۱:۲۱ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی